skip to Main Content
Sörling semitrailer Opal

Opal semitrailer

En unik konstruktion

Den flexibla uppbyggnaden utan förstärkningsprofiler ger en kraftig viktbesparing i förhållande till konventionella konstruktioner.

Konstruktionen bygger på en främre del med fäste för stabiliserande tippcylinder och en kraftig bakre del anpassad för montering av lagerbockar och bakläm.

Baserat på årtionden av erfarenhet från egen produktion av bl a ”Ilsbo-kärran” och kunskap från att bygga på andra chassityper har vi tagit fram en unik konstruktion, fullständigt anpassad för våra Opal korgar.

Stegbockad korgsektion

Utformningen med stegbockad korgsektion gör tippningen säker. Materialet som transporteras, oavsett typ, lossnar lätt vid tippning och medverkar till god stabilitet för fordonet. För extremt klibbande laster kan en vibrator installeras i den främre delen.

Opal semitrailer – Tål tuffa tag

En unik utformning av korg där både chassi och korg är anpassat för de tuffaste körningarna. En stabil konstruktion där många års erfarenhet har hjälpt oss utforma vår Opal semitrailer.

Kombitrailer – En slitstark kombination, där flexibilitet behövs

Detta är unik lösning där vi utgått från vår Opalkorg och tagit fram en kombikorg som är förberedd för asfaltskörning. Korgen är då isolerad med luftspalt, har 2 delad asfaltslucka samt kapell med dubbelduk.
Lösningen för dig som vill vara flexibel i dina körningar,

Detta ger stora möjligheter till annpassning av lämplig lastvolym för olika fordonstyper.

Flexibel uppbyggnad utan förstärkningsprofiler ger en kraftig viktbesparing i förhållande till konventionella konstruktioner.

Viktkalkylen med Opal semitrailer ger fördelar att räkna med!

Med reservation för ändringar. Enheterna som visas på bilderna kan vara extrautrustade och avvika från specifikationerna.

Back To Top