Service

ALLTID REDO

För att erbjuda snabb service och reparation av både påbyggnader och släpfordon har vi en egen avdelning vid vår verkstad i Knivsta. Vår serviceavdelning är fullt utrustad för alla typer av servicearbeten. Vid behov av service ring +46 70 690 89 46 eller maila
service@sorling.com.

Vid behov av reservdelar, ring  +46 73 063 12 14 eller beställ vi formuläret nedan.

Reservdelsbeställning

Vill du komma igång snabbt? Med formuläret nedan kan du beställa reservdelar även då vår reservdelsavdelning är obemannad, exempelvis på kvällar och helger.

Se till att fylla i informationen från tillverkningsskylten (är det ordernummer eller serienummer?) så kan vi hjälpa dig snabbare.

    Reklamation

    Fyll i alla relevanta fält i rapporten. Fält märkta med * måste alltid fyllas i. Kontrollera alla uppgifter och klicka därefter på skicka-knappen längst ner i formuläret för att sända rapporten till Sörling.

    Du får därefter en mailbekräftelse med ett kvalitetsärendenummer som du kan referera till i all efterföljande korrespondens.

    OBS! För reklamationer gällande axlar och bromssystem från SAF eller BPW skall reklamation göras direkt till tillverkaren enligt deras instruktioner.

    SAF axles: www.trailax.se/sv/aftermarket/service/
    BPW shafts: www.foma.se/teknik/garantier-och-reklamationer/

      Information om kund/anmälare

      Fordon

      Påbyggnadstyp

      Lev.datum från Sörling-Ilsbo

      Uppgifter om kund (Lämnas blankt om samma som anmälare):

      Beskrivning av reklamation
      Förklara orsaken till reklamationsansökan så detaljerat som möjligt (Hur yttrar sig felet avseende funktion, missljud, utseende – vid vilka driftbetingelser o.s.v.)

      Om ni redan har drabbats av kostnader redovisa detta nedan, annars lämnas fälten tomma:
      Reklamerade artiklar
      Benämning samt art-nr:

      Antal:

      á-pris: (endast siffror)

      S:a netto:

      0

      0

      0

      0

      0

      S:a netto: 0
      Monteringsarbeten
      Arbetsspecifikation
      (Vad har utförts):

      Arbetstid
      (tim)

      á-pris:
      (endast siffror)

      S:a netto:

      0

      0

      0

      0

      0

      S:a netto: 0
      Reklamationsgods/Kreditering
      Har fått ersättningsdelar sända mot faktura. Vid godkänd reklamation önskas kredit på faktura – ange fakturanummer nedan:

      Insända delar märkes med kvalitetsärendenumret som du erhåller i mailbekräftelsen efter att du skickat in rapporten.
      OBS: Godkännes ej reklamationen återsändes insända delar ENDAST om detta särskilt angivits i denna reklamationsrapport, eljest skrotas de omedelbart.
      Bilder
      Här har du möjlighet att bifoga upp till 8 st beskrivande foton för reklamationen (jpeg, png, storlek max 1 MB per bild): Upload images
      Maximum 8 images (png, jpeg)

      Hantering av personuppgifter
      För att hantera reklamationen kommer vi att behandla dina personuppgifter enligt villkoren i Sörlings integritetspolicy.

      ServiceInstruktioner

      Please enter password to continue:
      Incorrect Password